vrijdag 30 maart 2018

♡ CROCHET: Klassiekesjaal uit Natuurlijk Haken,..


Heerlijk, ook dit project is weer af, het is zo leuk om zelf sjaals te haken. Je kan ze haken in eigen gekozen kleurtjes en het patroontje zoek je uit op wat je leuk vind. Hoe tof is dat? Heel tof! Tenminste, ik vind van wel. Dit project maakte ik tussendoor, in m`n hoofd had ik een iets-wat stoerdere sjaal met vooral veel zwart. Ik draag niet vaak zwart, de laatste tijd vind ik het toch een mooiere kleur om te dragen en het verhoogt iets mijn bruine tint op m`n snoet (lees: witte toet!). In eerste instantie zou ik de sjaal helemaal zwart haken, nu ik al weet van mezelf dat ik dat waarschijnlijk toch niet zo leuk zou vinden koos ik er een kleurtje bij en om het niet helemaal een Mannelijke sjaal van te maken, qua kleuren, koos ik ook nog voor het kleurtje geel, okergeel. Een warme kleur geel en past precies goed bij het voorjaar. Het patroon koos ik uit het boek Natuurlijk Haken van Maaike (van de blog Crejjtion). Ik mocht vorig jaar op haar lanceringsfeestje komen voor dit prachtige boek, klik HIER! om dat blogbericht terug te lezen/kijken. Daarom alleen al vind ik het geweldig om veel uit het boek te haken, voor de Zomer heb ik ook een idee uit het boek, wie weet schrijf ik daar tzt nog wel een blogbericht over. Sommige zullen maybe wel af vragen waarom ik deze projecten laat zien op mijn blog, onderstaande plaatjes waren een poos terug al zichtbaar op mijn IG-account. Ik vind het zelf erg leuk om project-in-wording foto`s te maken en deze te delen via IG, daarnaast weet ik dat niet iedereen een IG-account heeft en daarom plaats ik toch nogmaals deze prachtige projecten, want het zijn ook projecten om gezien te worden!

Kom ik laat je meer zien..




De Klassieke sjaal haakte ik met het garen van Yarn.and.colors. de Epic versie. Ik kwam tot de ontdekking dat ik eigenlijk best wel veel haak met dit garen, i love it yarn! Toch kreeg ik vorige week een doos vol met een ander merk garen, zoals ik schreef ik het blogbericht hieronder, het Borgo de Pazzi garen. Ik ben nu ook met zo`n tof project bezig met dit garen en een kleine haaknaald. Ook daar moet ik weer aan wennen, de laatste tijd toch projecten opgepakt met een wat grotere haaknaald en ik merk dan toch dat een kleinere haaknaald het niet zo snel gaat, hihi! Ik zie namelijk graag snel resultaat! De Klassieke sjaal haakte ik in de kleur Black (100), Olive (090) en Mosterd (015). De sjaal heeft een heel mooie steek, die ik nog niet eerder gehaakt had en wat een prachtig resultaat geeft. Ik vind het super leuk om te haken met nieuwe steken, helemaal als ik ze ook nog eens aan mooi geheel vind vormen. En dat deed deze steek echt, met name gaat het om de onder en bovenkant van de Klassieke sjaal. De steek is goed te zien op de eerste foto en de eerste foto hieronder. De foto`s hieronder maakte ik voor IG en deze zie je dus vaker voorbij komen, ik vind ze zo mooi en hopelijk jij ook?! Zo zie je het hele proces in werking en dat vind ik erg leuk voor later om nog eens terug te bekijken. Laatst zag ik bij een andere Blogster dat ze van deze foto`s een boekje gemaakt had, echt geweldig leuk, wie weet ga ik dat ook doen, ideeΓ«n genoeg!


Ik ben benieuwd wat je van mijn versie van de Klassieke sjaal vind, laat je het me weten in een reactie hieronder? Ben je nu enthousiast geworden en wil je deze sjaal ook haken, bestel dan het boek Natuurlijk Haken in Nordic style online, klik HIER! en bestel! 

Fijne dag en ik wens je vanaf hier alvast Goede Paasdagen toe!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

8 opmerkingen:

  1. Je maakt idd prachtige foto's, heel sfeervol en qua kleur en stijl past het allemaal zo mooi bij elkaar! De sjaal is heel mooi, ik ben dol op okergeel, dus die streep vind ik een prima keus!πŸ˜‰πŸ˜‰ Ik mag eigenlijk geen sjaals meer haken, ik heb er al veeeeeel te veel! Maar ja, ik beloof niet dat ik ga stoppen, hihi, misschien moet ik gewoon oude sjaals gaan oppimpen of zo.....
    Jij ook goede Paasdagen, Verie,en groetjes van Marjet!🌷

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat een lieve reactie! Ik vind het heerlijk om sfeerbeelden te maken, echt, daar kan ik zo m`n `ei` in kwijt. Net ook leuke foto`s genomen voor het label `GroeiBloei` (binnenkort te bewonderen in een blogbericht). Hihi..jah heel herkenbaar, ook hier een beetje matig met sjaals haken hoor, ik ben nu bezig geweest met potjes om-haken en vandaag begonnen aan een `secret` project! Geniet van de zon! Liefs

      Verwijderen
  2. Mooi is je sjaal geworden,dit zijn echt stoere kleuren.
    zo heb je weer een andere stijl...dan jij van jezelf gewend bent.
    goede paasdagen...liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie, Esther! Het is inderdaad een stoere sjaal geworden! Liefs

      Verwijderen
  3. Ik ben blij dat je ook blijft schrijven op je blog hoor! Hier geen Instagram-account, omdat ik het eigenlijk helemaal niet leuk vind om alleen maar foto's te zien, juist de verhalen erachter, die op blogs worden verteld, boeien mij. Zoals jouw verhaal over de kleur van je sjaal, en de gele kleur die je toevoegde om de sjaal toch vrouwelijk te houden, helemaal goede keuze heb je gemaakt!
    Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Anja! Ik lees je reactie met een glimlach op mijn gezicht. Dat is dus precies wat ik ook vind, dus..dan blijf ik het heerlijk doen, al is het alleen al voor jou! :) Dankjewel voor je compliment, inderdaad een vrouwelijke touch! Liefs

      Verwijderen
  4. Echt een leuke sjaal, mooi stoer in deze kleurencombi. Ook ik haak veel met Epic, zo fijn! Het boek heb ik voor mijn verjaardag gevraagd, hopelijk kan ik ‘m heel binnenkort aan mijn collectie haakboeken toevoegen. Ben er zo benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en wat leuk dat je ook zoveel met de Epic-versie haakt. Jah, het haakt zo heerlijk weg hΓ©?! Ik kijk wel eens naar ander garen, maar kom vaak toch weer bij deze versie! Ook omdat ze alle kleuren hebben en precies de kleuren die ik mooi vind, zoals de eucalyptus-kleur, i love it! :) Super, hopelijk wordt je snel verwend en kun je fijn aan de slag met de mooie projecten uit het boek Natuurlijk Haken! Liefs

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!