vrijdag 3 november 2017

♡ TRIP: KreaDoe 2017,..


KreaDoe 2017, het is voorbij voordat je het weet, voor mij dan hé?! Ik heb er naar uit gekeken, super leuk om als Blogger aanwezig te mogen zijn op een DIY-event. En dat het leuk was kan ik je met zekerheid zeggen. Super leuk, heel veel inspiratie opgedaan, gezellige babbeltjes gemaakt, leuke workshops gevolgd en fijn geshopt. Ik vond het reuze spannend om als Blogger aanwezig te mogen zijn, maar het was echt heel erg leuk om dit mee te maken. Samen met Merel van lotoswritings.nl en Melissa van Made by Melissa hebben we er een gezellige dag van gemaakt. Zo nu en dan waren we te vinden in de Bloggerspot, die echt te tof was gestyled (zie hieronder) en waren we op de beurs om verschillende workshops te volgen, te shoppen en hier en daar en gezellig babbeltje te maken. Het bord die je hierboven afgebeeld ziet, stond voor de Bloggerspot met o.a. mijn naam Vestywo erop, best stoer dat mijn naam daar stond, hihi!

Ik maakte veel beeldmateriaal, daardoor is dit blogbericht best lang geworden, neem daarom een lekker kopje thee/koffie met wat lekkers en genietse!




BLOGGERSSPOT
Op de Bloggersspot aangekomen keek ik me ogen uit. Super tof gestyled helemaal in de Vintage, Urban Jungle look. De kleedjes, die eigenlijk voor op de vloer zijn, lagen hier en daar en dat trok veel bekijks. Ook de bureaus gemaakt van een houten panelen, soms zelf een oude deur, op schragen waren mijn favoriet. Hier wil ik nog eens wat mee gaan doen. De Urban Jungle look met hier en daar een cactus of een grote plant, super leuk! 

Op de Bloggerspot kon je de Bloggers/Vloggers ontmoeten, nu waren er niet veel die dit deden en was het meer een relax-plek geworden, dus werd er van ons gevraagd of we rond wilde wandelen en zo nu en dan een workshops wilde volgen. Dat is niet aan doven-mans-oren, super leuk natuurlijk om rondjes te wandelen op een super inspirerende beurs en toffe workshops mogen volgen. Kom ik neem je mee naar de eerste workshop.


SLAGLETTERPLAATJES.COM
Bij Slagletterplaatjes kon je een workshop volgen om aan de slag te gaan met slagletters. Je kon kiezen of je een sleutelhanger, een ketting, een armbandje of een ring wilde maken. Ik koos voor een armbandje. Doordat ik aan de arm waar ik het armbandje wilde om doen vaak goud draag, vroeg ik of het mogelijk was of ik i.p.v. de aluminium versie de messing versie mocht gebruiken. Natuurlijk was het antwoord, hoe lief en leuk! Ik heb eerst een proefje gemaakt op aluminium om te kijken hoe het zou worden en hoe hard ik moest slaan. Dat klinkt best indrukwekkend, vind je niet?! Dat was het ook, ik moet eerlijk bekennen dat ik dit best spannend vond. Nadat ik gerust gesteld was met de opmerking, gaat het fout, krijg je weer een nieuwe, dacht ik, ach, wat kan er fout gaan. Het is handmade! ;) Nadat ik fijn geoefend had ging ik echt aan de slag. Het messing-plaatje legde ik op een grot blok (zie videoclipje) en plakte ik vast met tape, zodat ze niet zou verschuiven. ik tikte de eerste letters erin en whalla..zo super de super leuk is dit. In het armbandje maakte ik de tekst; `follow your heart`! Nadat alle letters erin geslagen waren, mocht ik het armbandje zelf buigen met een speciaal tangetje, dit was best even een klusje aangezien messing hard materiaal is. Het is gelukt en nadat we het armbandje nog even hier en daar meer buigde kreeg ik bovenstaand resultaat om mijn arm. Wauw, ik ben zo trots en vind ze zo mooi. Een zelfgemaakt armbandje, helemaal leuk! 
Ik vond het zelfs zo leuk dat ik erover nagedacht heb om een setje mee te nemen. Ze kunnen namelijk ook op leer en hoe leuk is dat voor m`n gehaakte creaties. Toch niet gedaan, een setje was behoorlijk prijzig en wie weet is het een opwelling en dat zou jammer zijn. Maar het blijft in mijn hoofd, dus..wie weet ooit!

Vind je het leuk om een workshop te volgen bij Slagletterplaatjes neem dan zeker een kijkje op hun site, daarnaast verkopen ze in hun webshop alle artikelen die je nodig hebt.

www.slagletterplaatjes.com, Klundertsedijk 2 in Klundert


COLOURSOFLIFE
Bij Coloursoflife sprak ik Stephanie en ze was zo enthousiast over macrameeën dat ik bij haar de 2e workshop van de dag volgde. Een plantenhanger werd het. Ik had hiervoor nog niet eerder gemacrameed, echt de eerste keer. Zoals je vast wel weet vind ik de stijl Urban Jungle helemaal leuk en daar hoort natuurlijk een gemacrameede plantenhanger bij. Zoals je hierboven ziet is dit de eerste in huis en ook nog eens zelfgemaakt. Om het te maken ging het niet allemaal zonder slag of stoot. Gelukkig hoefde ik hier niet te slaan, maar moest ik knoopjes leggen. Ook moeilijk als je dik touw gebruikt. Hihi. Het is gelukt! En toch ondanks dat het werken grof is, vind ik het wel wat hebben. Thuis heb ik ook nog van dit garen liggen, dat worden macramé hangers voor de plantjes, denk ik! :)
De Workshop volgde ik bij Stephanie die net een boek uitgebracht heeft die vol staat met Macramé, hierboven plaatse ik een plaatje van haar boek, deze verkoopt ze in haar webshop (zie link hieronder), ook kun je workshops bij Stephanie volgen (zie haar website).

www.coloursoflife.nl, waterlinie 92 in Sleeuwijk  


Naast dat ik 2 workshops gevolgd heb, heb ik ook fijn geshopt, ik kocht bij de Wooncaravan een brush pen en vier washing tape-jes voor mijn BulletJournal en ik kocht bij een stoffenstand twee stofjes om kussenhoesjes te naaien voor op de bank of voor op bed, nog even kijken waar ze het leukste staan. Een prachtig groen stofje met veertjes en jahaaa..je ziet het goed een zacht roze stofje met strikjes en driehoekjes erop. Ze keek me aan..;) 
Nog even over de Wooncaravan, dat is echt een inspiratie-bron op zich, wauw, dit is toch wat ieder meisje wenst, een eigen caravannetje vol woonitems en lekker tuttelen. Ik zag mezelf al helemaal zitten hoor, daardoor werd mijn wens nog groter als dat er al was. Het lijkt me zo tof om een pippo-wagen in de tuin te hebben om daarin creatief bezig te zijn. Echt een eigen domeintje, helemaal stylen en pimpen, geweldig. je merkt zeker wel hoe enthousiast ik ben! ;) Staat op mijn wensenlijstje, wie weet ooit!

Even tussendoor, de sfeerlichtjes die je ziet heb ik gemaakt naar het patroon van de blog about Loes, klik HIER! om ze ook te maken! Als extra maakte ik met washing tape een randje om het waxinelichtje!

Hier en daar heb ik ook wat sfeerbeelden gemaakt op de KreaDoe. Hieronder kun je het videoclipje bewonderen. Ik zou het leuk vinden als je een reactie achter laat, een duimpje omhoog geeft en abonneert op mijn kanaal. Veel kijkplezier!



Ik ben benieuwd of je ook naar de KreaDoe geweest bent of dat je nog gaat. Laat me weten in een reactie waar je interesse ligt op creatief gebied, ik ben benieuwd naar je reactie!

Fijne avond nog!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.kreadoe.nl
Dit blogbericht is GESPONSORD door KreaDoe!

8 opmerkingen:

  1. Oh, Verie, wat leuk allemaal, ik was al super benieuwd naar je bevindingen! Ik zit te genieten van je blog met een kopje koffie en chocola, goeie tip van je haha!😉 Die bloggerspot ziet er echt fantastisch uit, ik ben dol op dat soort lekker ouderwetse spulletjes... ( die schemerlamp, wauw!) En ja, je eigen Pipo-wagen in de tuin, haha, dan zien mams en zus me nooit meer in huis vrees ik haha! Ik ga niet naar Kreadoe, helaas, maar macramé zou ik graag geprobeerd hebben. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, dat wordt vast nog lang nagenieten denk ik!

    Lieve groetjes van Marjet!☕🍫

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Marjet! Hihi..toen ik het blogbericht schreef zat ik aan de pepernootjes, ook zo lekker! ;) Inderdaad echt een droom, een eigen pipo-wagen! :) Ik heb zoveel inspiratie opgedaan dat het inderdaad nog even nagenieten blijft! Bedankt voor je gezellige berichtje! :)

      Verwijderen
  2. Mooi blog gemaakt,zo kunnen wij ook meegenieten op de krea-doe beurs.
    Hoop er ook een keer naar toe te gaan.Soms moet je keuze maken waar je wel en niet naar toe gaat.
    leuk dat je las blogger aanwezig mocht zijn!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Esther! Inderdaad moet je keuzes maken in het leven, wie weet kun je er nog eens naar toe, voor nu heb ik je graag mee laten genieten! :)

      Verwijderen
  3. Wauw dit had ik even gemist, maar wat tof dat je als blogger aanwezig mocht zijn bij Kreadoe!
    Leuke workshops heb je ook gevolgd, vind je armbandje het leukst. Hij is prachtig.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Rensina! Ik ben ook zo blij met het armbandje, zo mooi geworden!

      Verwijderen
  4. Wat een leuke blog weer Verie tof dat je bij Kreadoe mocht zijn als blogger. Leuk he die kansen? Mooie armband! X Arja

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!