vrijdag 8 september 2017

♡ TRIP: Zonnebloemvelden Oppenhuizen, Bloksleatwandeling Broek & Foodbar Picknickers Terherne,..

Vanaf vandaag sluiten we de ZOMERvakantie toch echt een beetje af. De laatste drie Hotspots die we ontdekte in Friesland zijn de Zonnebloemvelden in Oppenhuizen, wandelen in de Bloksleatpolder en heerlijk eten bij Foodbar Picknickers in Terherne. Wil je de andere twee Hotspots-blogberichten nog eens terug lezen/bekijken, klik dan HIER! en HIER!. Wat een top ZOMERvakantie hebben wij gehad, echt super om op terug te kijken. Ik maakte een fotoboekje over deze ZOMERvakantie en dat is zo fijn om nog eens in terug te bladeren en kijken hoe het was. Hierboven zie je mij zitten voordat we het Bloksleat-pad gingen wandelen, zo weids, echt heerlijk. Eerst laat ik je de Zonnebloemvelden zien in Oppenhuizen en helemaal aan het einde van dit blogbericht vertel ik je nog een verassing, ga je mee..

Zonnebloemveld in Oppenhuizen
Het was even zoeken, de Zonnebloemvelden in Oppenhuizen, maar nadat we bijna het weggetje uit gereden waren kwamen we toch nog zonnebloemen tegen. Langs het mais staan in keurige rijen zonnebloemen opgesteld en wat zo leuk is, je mag ze plukken. Aan het hek hangt een mandje met benodigdheden om de zonnebloemen te plukken en waarin je het bedrag kan deponeren als je zonnebloemen plukt. Die dag was het stralend weer en dat kun je zien aan de kopjes van de zonnebloemen, ze staken hun kopjes de lucht in, geweldig mooi!

Net voordat we de zonnebloemen zouden gaan plukken viel ons oog op moeder Koet met haar jongen, een beetje laat, maar super schattig. Heel hard piepen deden ze. Echt te lief. De zonnebloemen waren ze hoog dat ze zeker nog 50 cm boven mij uitstaken, over een paadje door de zonnebloemen lopen, super leuk en ook wel een beetje spannend, want je zag dan ook gelijk niks meer als alleen hoge stelen met joekels van bladeren. Ik moest gelijk denken aan de zonnebloemen bij ons thuis in de moestuin, een paar weken geleden heb ik de hoogste zonnebloemen gesnoeid om de pitten te drogen, maar liefst 315m is de hoogste gemeten. Wauw, want ben ik daar blij mee! Houd je ook zo van zonnebloemen, neem dan zeker een kijkje in de zomer naar de zonnebloemen.

Bloksleat-wandeling in Broek
Een wandeling in de Bloksleatpolder in Broek is echt een aanrader, wat hebben we genoten. Tussen de buien door, dat dan weer wel. We dachten eind van een buien-dag om er toch nog even uit te gaan, heerlijk uitwaaien en dat is gelukt. Wat weids en zo mooi. We kwamen een moeder-eend tegen met haar jongen, kleine kikkertjes, dartelende vlindertjes, lieveheersbeestjes, vervelende watermuggen ;) hihi en nog veel meer. Ik vond op onze reis een veertje, deze waaide zo net voor me neer, ik ben dol op veertjes. Om deze wandeling/vakantie niet te vergeten nam ik het veertje mee en maakte er een DIY mee. Ze is zo leuk en super simpel om te maken dat ik het je nog eens ga vertellen.

De Bloksleatwandeling is 4km en in drie verschillende paden te wandelen (je komt op hetzelfde uit). Je loopt er helemaal alleen en nogmaals het weidse vind ik zo heerlijk, fijn en rustgevend. De wind suist om je oren, zoals je ziet aan m`n haren ;) echt heerlijk! Ben je in Friesland en houd je van natuur, loop dan zeker deze mooie wandeling in de Bloksleatpolder.

Foodbar Picknickers in Terherne
Jaha, en de laatste Hotspot voor deze keer naar Friesland is geworden; Foodbar Picknickers in Terherne. Wauw, dit is echt een aanrader. We kwamen er langs rijden en nadat we een bordje zagen staan met de tekst `foodbar&moestuin` was ik verkocht. Daarnaast hadden we reuze trek, dusja, ook dat kwam goed uit. We werden hartelijk ontvangen en super leuk geholpen. Het was mooi weer, daardoor konden we op het teras zitten. Het terras kijkt uit op het meer, waar de boten voorbij varen, super uitzicht. Daarnaast kun je ook in de boomgaard zitten of in de kas en natuurlijk binnen. Overal waar je kijkt bij Picknickers wordt je vrolijk. De kleuren spreken voor zich en de styling is echt Trendy met een Scandinavische toefje. Ik werd er zo blij van. Dit is ook zeker een locatie om je vakantie te beginnen en/of eindigen, want het eten is te heerlijk!

Gaaf he?! Wordt je ook zo vrolijk als je dit ziet? En inspireert het je? Mij anders wel! Het rek die je ziet hangen vond ik te leuk, daarom maakte ik er een close-up foto van en bewaarde deze. In de ZOMERvakantie kreeg ik van Manlief een rek voor in onze woonkamer, geweldig leuk! We bestelde een borrelplankje met lekkers (gedeeltelijk uit de moestuin, zoals de chips), mjammie! Wat mij opviel is dat Picknickers voor iedereen toegankelijk is, jong en oud kwam er en ze zegen er vrolijk uit. Een oud Opa`tje en Oma`tje zat naast ons, een paar jonge meiden waren aan het relaxen op de loungebank (gemaakt van steigerhout, super gaaf), een paar vriendinnen van een jaar of 40 waren gezellig aan het borrelen in de zithoek en een gezin met kinderen vermaakte zich prima in de speeltuin/boomgaard. Het was net of je met de familie bij elkaar samen was, hihi..je moet echt eens gaan kijken daar, Foodbar Picknickers in Terhene!

Dit waren de Hotspots van Friesland, wie weet komen er nog meer bij en ja, kom nog gerust met jou Hotspots, dan zet ik ze op mijn lijstje voor als we dv nogmaals naar Friesland gaan.
Wil je de andere Hotspots terug lezen, dat kan door te klikken hieronder op het label `hotspots` . De adressen van de Hotspots staan hieronder aan dit blogbericht.

(BRON:www.made-by-leen.blogspot.nl)

En dan nog wat anders, een aantal maanden geleden werd mij gevraagd of ik wilde helpen met test-haken voor geweldig haakboek. Namelijk het haakboek `Blijhakertjes` van Marlies (ook wel bekend als Madebyleen). Het test-haken is voorbij, het boek ligt bij de drukker en wij (als haakteam van Madeleen) stomen ons klaar voor de lancering op zaterdag, 16 september as bij Echtstudio in Alphen aan de Rijn. Jaha, ik mag erbij zijn en weetje, er komt nog meer tofs aan, ik mag zelfs helpen begeleiden met de workshop die er gegeven wordt. Daarvoor ben ik nog wel aan het test-haken, we gaan namelijk iets kleins, maar o`zo schattigs haken, ik mag nog niet verklappen wat, maar het is zo leuk! Het haakfeest is van 12 tot 16 uur en bij je aankoop (op=op) krijg je een verassing, hoe leuk is dat?! Mij lijkt het helemaal leuk om je daar te ontmoeten en wie weet kom je gezellig haken met de workshop. Voor meer informatie kijk je op de blog van Marlies of de site van Echtstudio en wie weet tot volgende week zaterdag bij Echtstudio en haken we samen! Wat ik trouwens mocht test-haken komt nog in een blogbericht als het boekje `Blijhakertjes` uit is!

Fijne dag!
Lieve-Groetjes,
Verie

Ps. Vergeet je niet om te shoppen met 10% korting bij Imakin (geldig tot 30 september) waar ze super gave DIY-pakketjes hebben, vooral met dit weer, heerlijk binnen aan de slag! Gebruik de kortingscode vestywo en shopse!

Zonnebloemveld, Eastwei 50, Oppenhuizen (alleen open als de vlag wappert!)
Bloksleat-wandeling, Bloksleat (helemaal aan het einde van de weg), Broek
Foodbar Picknickers, Ûtbuorren 54, Terherne

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

1. Zo ik ben weer bijgelezen.
    Wat heb je een leuke zomer gehad! Mooi is je slaapkamer geworden en ook al deze Friese hotspots zijn volgens mij erg leuk om eens te bezoeken.

2. Dankjewel, klopt helemaal! Heerlijk opgeladen en weer fris er tegen aan! De Hotspots zijn zeker de moeite waard om eens te gaan kijken en bedankt voor de complimenten over ons bed! :)

Wat leuk dat je een reactie achter laat!