vrijdag 10 juni 2016

♥ GroeiBloei: Courgette, Komkommer en Radijs,..

 ♥

Nu ik deze blogpost schrijf zijn de foto`s alweer oud en zijn de plantjes super hard gegroeid, de eerste bloemknoppen zijn al zichtbaar en de radijsjes zijn geoogst en opnieuw gezaaid.

Maar helemaal niet erg, we gaan er toch een leuke en gezellig blogpost van maken.
Hoe gaat het met jou moestuintje?
Ook zo fijn als bij mij, zeker met dit weer groeit het als kool..hihi..!
Ik ben benieuwd, laat het me gerust weten door een reactie achter te laten of een mailtje te sturen met een foto van jou moestuin. :)


Hierboven zie je de courgette, wauw, als je de plant nu ziet of hierboven, wat een verschil.
De plant staat in een emmer en is echt joekels groot. hihi..
Ook zijn de eerste bloemknoppen al zichtbaar en ik denk dat ik deze eerdaags kan laten zien via Instagram, volg je me al? 
De planten kunnen op zich redelijk tegen de zon, als de zon echt te fel wordt zet ik ze even in de schaduw aangezien het blad anders zo verschrompeld.
Binnenkort snel meer over deze prachtige plant, ennuh..wat werkt is; klets gezellig tegen ze, dan groeien ze extra hard. ;)

Lees snel verder door op de knop te klikken (links onderin)!


Leuk dat je verder leest!

 ♥

Hierboven zie je de komkommer.
Ik dacht eigenlijk dat het gedaan was, nadat ze prachtig waren opgekomen en ik ze heel zoet na zoveel cm omgepoot had in een grotere bak deden ze lange tijd niks en werden ze zelfs slap.
Ook hierbij geldt; veel kletsen, want op een dag stonden ze recht overeind en ook bij deze sta ik verstelt ervan hoe groot ze alweer zijn.
Niet te zien op de foto, maar ik heb 2 komkommer-plantjes die het heel goed doen en 1 die het wat minder doet, echt een buitenbeentje, en deze gaat er ook zeker komen!

Hieronder zie je de radijsplantjes, de eerste oogst is binnen, op Instagram kon je een poosje geleden mijn eerste radijs bewonderen, een kleintje, ozo lekker!
Inmiddels heb ik voor de tweede keer gezaaid, of dat kan en werkt weet ik niet, `k ben zo gek op radijs dat ik het gewoon ga proberen.

 

De radijsplantjes van de AH staan nog in de bak, deze worden al heel mooi, binnenkort lekker nog meer radijsjes snoepen!

Naast de courgette, komkommer en radijs heb ik ook oost-indische-kers, aardbeien, wortels, broccoli, pompoenen en zonnebloemen gezaaid.
De laatste kun je niet eten, deze komen net uit, een prachtig gezicht.

Wat heb jij allemaal in je tuin gezaaid?

Fijne dag voor jou!

Lieve-Groetjes,
Verie

10 opmerkingen:

  1. Fijn al dat jonge groen! Zelf was ik nogal ambitieus met een moestuin, maar helaas waren de slakken dat ook. Gelukkig heb ik nog wel wat radijsjes, lijkt de rode biet en een wortelplantje het ook goed te doen. Ik ben benieuwd naar je oogst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, gelukkig, Annabel! Inderdaad vinden de slakken onze hobby super fijn..hihi..ook hier wat aangevreten blad,..bedankt voor je reactie! :)

      Verwijderen
  2. Heerlijk om het allemaal zo te zien groeien.
    En dan straks lekker oogsten.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..kan niet wachten, Mirjam! Mjammie..zo leuk en vooral lekker lijkt me dat! :) Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  3. Goed vooruit zicht! Alles heerlijk vers. Hier ook vooral erg veel last van slakken...maar ja. Dat hoort er wel een beetje bij. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je gezellige reactie, Vlijtige Lies! :) Inderdaad horen de slakken er een beetje bij, leuk is anders, maar het is de natuur he?! :)

      Verwijderen
  4. Wat staat het er allemaal mooi bij zeg!
    Alles groeit maar lekker bij jou.
    Nog even en je kunt heerlijk genieten van je eigen groentes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het staat er echt heel mooi bij. Vanmorgen zijn er 3 bloemen open gegaan en gistermorgen nog 1. Zo gaaf! Echt genieten! Bedankt voor je reactie, Rensina!

      Verwijderen
  5. Zo leuk is dat, om het allemaal te zien groeien! Het gaat super goed bij je. Bij mij blijven de kers-tomatenplantjes wat achter en eentje is zelfs helemaal opgegeten door slakken, grrrr. Gelukkig heb ik nog 5 plantjes over waar ik heel erg bij ga waken (nee hoor, niet met een zaklamp en tentje, hihi).
    Fijn groeiweer!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah..inderdaad de slakken! ;) Ik heb broccoli staan, waar ze ook dol op zijn. Hihi..kzie je al liggen voor de tomaten..;)! Geniet van je moestuintje, Peetje en bedankt voor je leuke reactie.

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!