vrijdag 22 april 2016

♥ GroeiBloei: Radijsjes, Komkommers en Courgette and uitslag Give-Away,..

   ♥

Jaa..hoog tijd voor weer een GroeiBloei blogpost.
De vorige keer plaatste ik een blogpost over de radijs en de tomaat, wil je deze nog terug lezen of wil je een leuke DIY voor eigen mini-moestuintjes, ga dan naar `GroeiBloei: Radijsjes en Tomaatjes`.
Deze keer een update van de radijs, helaas heeft de tomaat het niet gehaald.
Daarnaast heb ik komkommers en courgette geprobeerd en deze doen het ontzettend goed.
Ze staan zelfs al buiten, heerlijk in het zonnetje, te genieten van het mooie weer.
Ik vind het zo leuk om hiermee bezig te zijn, lekker buiten en zien hoe een klein sprietje een vrucht/groente/fruitje wordt door haar heel veel liefde en aandacht te geven.

We begonnen het label met de radijs en de tomaat, wat ik al zei dat de tomaat het niet gehaald heeft, super jammer, maar ik wist dat tomaatjes best lastig/moeilijk zijn.
De radijsjes daar in tegen doen het super goed, naast eigen zaadjes van de supermarkt, heb ik ook de zaadjes van de AH-Moestuintjes gebruikt.
Allebei zijn ze goed opgekomen en ze staan nu buiten in een kistje, die ik heb omgetoverd als mini-moestuintje.
Vind je het leuk om te zien hoe dit eruit ziet en wat ik hiervoor gebruikt heb, ga dan naar
`Instagram/@vestywo` en zie het resultaat?!

    ♥
   ♥

Hierboven zie je de komkommer, deze deed het gelijk heel goed, het zijn bij elkaar 5 plantjes geworden, `k ben benieuwd of ze allemaal vrucht voort gaan brengen.
De steeltjes zijn heel teer en vallen snel neer, daarom heb ik ze ondersteunt met een satéprikker.
Ze staan in een oude emmer naast de curgette, ze vinden het heerlijk om in het zonnetje te staan, zodra ik thuis ben en het zonnetje schijnt zet ik ze er even in.
Hihi..het lijken wel vrouwen, lekker bruin..eh..groen worden in de zon!

   ♥
                                                                                  ♥

Ook de courgette doen het goed, daarvan heb ik 2 plantjes.
Ze staan naast de komkommer en doen het echt goed, voor de stevigheid heb ik er satéprikkers bij gezet, maar ze zijn zo sterk van zichzelf dat dit eigenlijk niet perse hoeft.

Ik ben zo benieuwd of alles daadwerkelijk uit komt en of we in de zomer uit eigen moestuin kunnen eten, super leuk lijkt me dit.
Naast de radijs, komkommer en courgette heb ik nog 4 andere zaadjes gezaaid, hierover komt ook nog een blogpost, steeds hoop ik daarna een update te doen.

Ik ben benieuwd, hoe gaat het met jou moestuintje?

~~

De uitslag van het gehaakte armbandje voor Koningsdag is bekend!
Jammer, er deden niet zoveel mee, voor diegene die wel mee deden extra kans natuurlijk.
En wie is de winnaar geworden, of te wel winnares moet ik eigenlijk zeggen, tadaa;
LISANNE MULTEM ~ van Draad en praat
Van harte gefeliciteerd en super leuk dat je mee deed, onlangs won ik iets bij jou en nu mag ik jou blij maken met iets leuks.
Zou je je adresgegevens willen doorsturen naar vestywo@hotmail.nl, alvast bedankt!
Niet getreurd als je niks gewonnen heb, er komen nog veel meer leuke give-away`s voorbij.

Fijne dag voor jou!

Lieve-Groetjes,
Verie

12 opmerkingen:

  1. Mmm..courgette uit eigen tuin lijkt me ideaal, die gebruik ik zoveel!
    Gelukkig heeft mijn vader een groet moestuin en veel courgette gepoot!!
    Je post met het armbandje heb ik gemist, jammer hoor..hihi..als koningsdagfan:)
    Fijne dag ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk courgette, geniet ervan! Jammer, inderdaad, volgende keer beter, zullen we maar zeggen. :)

      Verwijderen
  2. Leuk dat je moestuintjes het zo goed doen! Ik was ook zo goed bezig.. maar nu zijn we alweer een paar dagen van boord, en dat betekend dat ze geen water krijgen. Dus ik ben bang dat ik een verdroogd wildernisje aantref ;-)
    Maar die van jou gaan helemaal goed komen. Lekker genieten!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Alberta, tja de moestuintjes slurpen heel wat water weg, ben ook bang dat je een wildernisje aantreft, maar wie weet. ;) :)
      Echt genieten is het zeker, ze doen het zo goed, leuk om te zien, steeds weer! :)

      Verwijderen
  3. Zo leuk om uit eigen tuin te eten! Ik ben vorig jaar begonnen, omdat de jongste het wel eens wilde proberen. Maar ondertussen proeft hij alleen maar en doe ik het werk, haha. Maar ik vind dat niet erg. Het is al leuk dat ze zien hoe iets groeit en wat voor werk daar toch wel bij komt kijken. Soms lukt iets en soms niet. Of de slakken ontdekken het. Ja, dat is balen, maar wel de natuur.
    Heel veel succes met je groentetuintje!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen. Het is inderdaad zien wat er gebeurt, de natuur doet de rest. Jij ook succes met jullie moestuintje!

      Verwijderen
  4. Jammer dat de tomaatjes niet gelukt zijn. Radijs is idd een handig plantje want die doet het snel en goed, alleen hou ik niet van radijsjes haha. Fijn dat de rest het zo goed doet.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is jammer, Cindy! K ben er dol op! Bedankt voor je leuke reactie.

      Verwijderen
  5. Yeah!!! Ik ben er heel blij mee, dankjewel! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk dat de moestuintjes van de ah het doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ábsoluut, de een doet het wel beter als de ander, maar echt leuk om hiermee bezig te zijn!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!