dinsdag 10 juni 2014

♥ Purple Engagement,..

~~~~~~♥~~~~~~

Purple Engagement betekent wel `Paarse Verloving`.

Afgelopen zaterdag mocht ik het verlovings-feestje van familie organiseren.
Echt heel leuk om dit te doen.
Het thema was: `Purple/Paars` en dat kun je zien in alles wat we gemaakt hebben.

Het wordt een heel lange post, (ik waarschuw vast) daarom lijkt het me een idee om een kopje koffie/thee erbij te pakken.

Daar gaan we dan..


Voor het verlovings-paar maakte ik gehaakte granny`s als corsage.
Iets kleiner als de `gewone` granny`s, in de kleuren grijs en wit, doordat ik niet de kleur paars toegevoegd had wilde ik daar iets mee doen.
Uit de tuin haalde ik wat lavendel-takjes en maakte deze vast aan de corsages.
Door het wat steviger vast te maken heb ik er nog een paars strikje aangemaakt.


Voor de avondgasten hebben we een klein cadeautje gemaakt om eind van de avond mee te geven naar huis.
Een waxinelichtje (in verschillende kleuren paars) ingepakt in cellofaan-papier en er een paars strikje omheen gemaakt.
Het duifje hebben we aan het strikje gehangen, hierop staan de namen van het verlovings-paar en hun verlovingsdatum.


Van servetten maakte we pompons.
Een paars strikje eraan en de pompons hoorde ook bij het kleur-thema.

 

Waxinelicht-houdertjes mogen niet ontbreken op een verlovings-feestje.
Deze waxinelicht-houdertjes maakte ik zelf door paarse stippen te dippen op grote glazen potten.
Aan de hals van de pot maakte ik met tuinkoord een lavendel-takje vast.
(Deze kaarsjes zijn wit, voor het feest gebruikte we geurende lavendel-kaarsjes).
Die avond rook je in de tuin alleen nog maar lavendel, heerlijk was dat!

~~~~~~~~♥~~~~~~~~

Hieronder volgen foto`s van het verlovings-feestje die ik graag met jullie wil delen.
We hebben de tuin omgetoverd tot een romantische paarse verlovings-setting.


Als dochter van een fietsenmaker moet je een fiets gebruiken.
We hadden nog geen idee waar we de cadeautjes kwijt moesten die het verlovings-paar zeker ging krijgen en waar we de cadeautjes voor de avondgasten gingen laten.
We hebben een mooie fiets uit het assortiment gehaald (interesse in de fiets? Klik op; Tweewielercentrum den Boer) met een grote mand.
Om de mand hebben we met paars tule een strik eromheen gewikkeld.
In de mand zitten de cadeautjes voor de avondgasten, de mand die naast de fiets staat zijn voor de `flopies` van het verlovings-stel.
Origineel, maar heel feestelijk toch?


De avondgasten hebben we verwelkomd met een stukje taart en koffie/thee.
Daarna een lopend buffet met de keuze uit salade`s, fruit, stokbrood, kruidenboter en fris/sap/bier/wijn.
Tussendoor kregen de gasten warme hapjes aangereikt.

De tafel waarop we alles geplaatst hadden was heel gezellig ingericht.
Een mooie, sierlijke loper en aan elke kant één kist met wat snuisterijen.
In de kisten hebben we het bestek (zie foto) en de bekers gedaan.
Daarnaast van alles neergezet, hier heb ik geen foto van.


Op de tafels stonden kleine, rieten waxinelichthoudertjes.
Eromheen hebben we lavendel-takjes neergelegd en wat strooi-diamanten.
Het waxinelichthoudertje hebben we gepimpt met een lint en een roosje.


Bij de ingang hing dit bordje met tekst.

We hebben ook hier en daar bogen opgehangen met bloemen en tule strikken.
De waxinelicht-houdertjes die ik gemaakt had hebben we in een rij naar de boog gezet, de avondgasten liepen tussen de waxinelicht-houdertje en zo onder de boog door.
Het was super mooi weer, we moesten even wachten tot het donker werd, daarna was het nog romantischer met de geurende kaarsjes om ons heen.
Zeker de geurende kaarsjes bij de bogen waren extra mooi, zo zag je het paadje die wij gemaakt hadden met de kaarsjes nog beter (geen foto).

Ik kan jullie nog meer foto`s laten zien, maar ik stop nu maar.
Ik hoop dat jullie genoten hebben, er komt nog een post wat ik gemaakt heb voor het stel.
Iets simpels..`k was zo druk geweest met de voorbereidingen dat ik geen tijd had voor een origineel-cadeautje, maar het is wel wat leuks geworden.

Fijne dag allemaal en tot snel.

Lieve-Groetjes,
Verie

11 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk gedaan Verie, dat kun je wel aan jou overlaten!! Tot in de puntjes verzorgd!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat romantisch allemaal! En sommige dingen zijn gewoon leuk van eenvoud, het hoeft idd niet veel te kosten om toch een hele sfeervolle avond neer te zetten. Ik sla sommige ideetjes op voor in September, want dan hoop ik op mooi weer in de tuin...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit ontzettend leuk gedaan Verie en zo goed verzorgd allemaal! Wij hadden pas een bruiloft in deze tinten, erg mooi!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je echt prachtig verzorgd, het verloofde stel mag wel heel blij zijn met jou...
    Fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je er veel werk in gestopt, mijn complimenten voor het resultaat!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel erg leuk gedaan, en zoooo creatief, knap hoor!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je weer mooi gedaan zeg!....echt top geregeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi gedaan! Mooi van eenvoud en super romantisch!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nou je post had best nog langer mogen zijn hoor!!!!
    echt super gedaan, wat een werk maar zo leuk om te doen!
    groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!