maandag 2 juni 2014

♥ GRANNY`S,..


JAAAAAAAAAHHH,...
Ik kan granny`s maken, super blij en het is zo verslavend!!

Dit wilde ik al heel lang, maar ik ben niet zo goed in haken.
`Rokjes` om potjes en `armbandjes` haken dat ging nog wel, maar echte haak-werkjes.
Nee, dat kon ik niet, `dacht ik`.

Een avondje achter `y.ou.t.ube` en jawel, ook Verie kan granny`s haken.
Dus,..als ik het kan, kan iedereen haken.


De granny`s heb ik in de kleuren grijs/wit gemaakt.
De enen met een grijs bloemetje in het midden en de ander in het wit.
Zo heb ik twee verschillende kleuren gebruikt.

Wat ik hiermee ga doen?
Eerst een poosje als onderzetters gebruiken en er heel veel na kijken ;) .
Daarna wil ik er een slinger van maken, weer eens wat anders als een gewone, zelfgemaakte vlaggenlijn met `gefeliciteerd` erop, toch?


Je kan de granny`s vierkant maken, dat heb ik (nog) niet gedaan.
Het draadje heb ik wel expres wat langer gelaten, zodat ik het nog kan doen.
Want een kussen is ook leuk en een sprei helemaal..
Het is heel verslavend als je éénmaal bezig ben, dus kijk uit, bij deze ben je gewaarschuwd!
Gelukkig is dit en fijne verslaving, heerlijk als je zo bezig kan zijn.


Hier heb ik ze allemaal op een stapeltje gelegd, dit zijn er zes, inmiddels is de stapel wat hoger geworden.

Ook maakte ik granny`s in de kleuren wit/geel, wit/roze/grijs, wit/paars en in het wit/grijs.

Deze week is het een druk weekje voor mij, veel werken en voor as. zaterdag staat er een verlovings-feestje op de planning.
Hiervoor heb ik de opdracht gekregen om wat creaties te verzinnen en uit te werken.
Zodra het feestje achter de rug is, hoop ik hier een post over te maken, ik kan jullie vast verklappen dat de kleur `Lila/Paars` wordt/is!

Fijne zonnige week allemaal en alvast fijne Pinksterdagen en voor wie moet werken (net als ik) werkse met de voorspellende hitte :) !!

Lieve-Groetjes,
♥Verie♥

17 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze leuke granny's! De kleurkeuze is mooi, wit en grijs ziet er chique uit. Ook ik heb via YouTube (opnieuw) leren haken, leuk is dat (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk he! Ik heb er ook een keer een slinger van gemaakt met vierkante granny's. En het is inderdaad zo klaar dus als je eenmaal weet hoe het moet kun je alle kanten op ;-) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het verslavend is, begin ik er maar niet aan...mijn blogverslaving is al meer dan voldoende ;-). Maar ik vind je haakwerk wel bijzonder geslaagd en de gebruikte kleuren hadden de mijne kunnen zijn.

    Ik wens je een gezellige week, succes met je creativiteit voor het verlovingsfeest.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je reactie op mijn blog vandaag! Wat toevallig, ik ben vorige week met het haken van granny's begonnen. Het doel zul je wel raden nadat je mijn post gelezen hebt :) Ook ik heb youtube erbij gepakt want ook moest leren haken :)

    Groetjes Judith.
    ps. Ik zie veel leuks op je blog. volgens mij ben ik nog geen volger bij je. Ik zal me zo even aanmelden als volger..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij ook lekker aan de haak geslagen... hihi...
    Ik wens je een heel fijne week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knap van je, ik begin er niet eens aan:(
    lijkt me leuk zo,n slinger, doen!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben trouwens nog een blog gestart: sfeer in brocante
    om toch mn brocante stijltje te laten zien;-)
    dussss als je zin hebt om te kijken?( en te promoten....uhhhhh..)

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap hoor, waar You Tube al niet goed voor is he!
    Goed gedaan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het is zeer verslavend! Ik heb laatst mijn plaid afgekregen, maar ben nu nog die vervelende uiteindes aan het weg stoppen...grrr. Dus even een tip: doe dat meteen, scheelt een hoop frustratie..Mooie kleurencombinatie heb je uitgezocht!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja! een slinger met felicitatie klinkt leuk!! Maar een sprei is ook wel echt geweldig hoor. Duurt alleen langer he?! BEnieuwd naar de deco's voor het verlovingsfeest. Jou kennende wordt het vast mooi! in antwoord op jouw reactie hier: http://www.karinjoan.blogspot.nl/2014/05/bloom-advies-gevraagd.html
    @Verie: geen Silhouette nodig hoor, ook zonder wordt het leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wil ik ook nog eens leren, goed dat je gewoon bent begonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haken kan ik ook, vroeger moeten leren o school en ik ben er wel blij om nu! Kom er alleen nu niet aan toe....maar krijg wel de kriebels als ik het zo zie! Werken met de pinksteren...lekker warm voorspeld, ik wens je sterkte hoor! Tja zo gaat dat in de zorg of niet? Voor mij breken nu de laatste schoolweken aan, topdrukte hier dus! Maar ook nog wel leuke andere dingen...groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaaa dit is echt verslavend, zo leuk om te doen!! Heerlijk dat je dit nu ook kunt en je kunt er zoveel kanten mee op, ik heb pas nog een leuk babydekentje voor onze kleindochter gehaakt.

    Fijne dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superleuk gedaan! En het is inderdaad heel erg verslavend!
    Ben benieuwd hoe de slinger eruit komt te zien!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor jullie reacties..ja klopt..in de zorg ben je verplicht te werken met feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!