maandag 11 februari 2013

♥ Rammelaar Nina,..



Van verschillende stofjes een Rammelaar gemaakt voor babymeisje, Nina.
Deze  Rammelaar is eenvoudig zelf te maken.
Wat heb je nodig?
3 verschillende stofjes (12x12cm)
Letters/hartje/sterretje uit papier geknipt
Papier waar je de letters/vormen op kunt strijken
Naaimachine
Strijkijzer
Vulling
Belletjes
Schaar
Wat ga je doen?
Pak de letters/vormen en strijk met het speciale papier de letters vast op het papier. Let op, dat je eerst het papier op de verkeerde kant strijkt, daarna het papier er zachtjes aftrekt. Dan leg je de letters/vormen op de goede kant en strijk je de letters op de (12x12cm) stofjes. Als je een naam gebruikt, let dan goed op waar je begint en waar je stopt, zodat de naam wel klopt. Let ook op de vormen, dat ze bijv. niet op ze kop komen.
Als dat gebeurdt is kun je de (12x12cm) stofjes aan elkaar naaien. Laat bij het laatsje stofje aan één kant een stukje open zodat je de  Rammelaar om kunt draaien naar de goede kant.
Kijk eerst of alles klopt, de naam/vormen/etc. Je kunt het nu nog gemakkelijk uithalen.
Neem dan de vulling en de belletjes en doe die in de Rammelaar. Als de  Rammelaar goed gevult is maak je dat stukje wat de opening was dicht op de naaimachine of met de hand.
Je Rammelaar  is klaar voor gebruik, veel plezier ermee!

Het lijkt me leuk als je me laat weten als je ook een  Rammelaar gemaakt hebt.
Stuur je me een reactie met een linkje?

Een fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie


9 opmerkingen:

  1. Wat leuk!! Leuke blog heb je, vrolijk die roosjes en kop en schotel!
    Erg leuk, ik kom snel eens terug.
    Lieve groetjes, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arja, bedankt voor je lieve berichtje en complimentjes! Fijne avond nog en lieve-groetjes, Verie

      Verwijderen
  2. Leuk gedaan.
    Altijd leuk om een zelfgemaakt iets kado te geven.
    Fijne dag nog.
    Groetjes,
    Nelleke
    http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom even bij je buurten, was op slag nieuwsgierig naar de blog achter 'dorcassen'.....
    Klinkt leuk en vertrouwd...

    Je maakt mooie dingen..
    ben gelijk maar volger geworden, kom gezellig nog es terug!
    Lieve groetjes,
    Hannie♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hannie, bedankt voor je berichtje! Ik weet niet of je de (kringloop)winkels kent van Dorcas? Graag koop ik bij deze winkels mijn brocantespulletjes. Het geld wat je ervoor geeft, gaat naar een goed doel, daarom! As. zaterdag hoop ik dus weer op pad te gaan, ben heel benieuwd of ik met iets thuis kom, ik ben best kieskeurig, hihi!! Leuk dat je volgster geworden bent, dankjewel! Fijne dag nog en tot snel. Lieve-groetjes, Verie
      Ps. En is je nieuwsgierigheid gerust gesteld, nadat je m`n blog gezien hebt en gelezen hebt wie ik ben;)!

      Verwijderen
  4. Hoi Verie,

    Bedankt voor je berichtje! Je hebt zelf ook een hele leuke blog! En ik ga je zeker volgen! Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Esther, wat leuk, dankjewel! Fijne dag nog en lieve-groetjes, Verie

      Verwijderen
  5. Erg leuk gedaan zeg! Ik ben helaas nog niet zo goed met de naaimachine maar ik wil dit zeker een keer proberen te maken :-) Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig leuke rammelaar zeg!! Helemaal leuk voor mijn dochtertje.... :-) Je brengt me wéér op ideeën! thanx!!
    Lieve groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!